Willkommen in Ludwigsburg! - Reisverslag uit Ludwigsburg, Duitsland van Niek Mosseveld - WaarBenJij.nu Willkommen in Ludwigsburg! - Reisverslag uit Ludwigsburg, Duitsland van Niek Mosseveld - WaarBenJij.nu

Willkommen in Ludwigsburg!

Door: Niek van Mosseveld

Blijf op de hoogte en volg Niek

14 April 2016 | Duitsland, Ludwigsburg

Het is inmiddels 14 april 2016, wat betekent dat ik 2 weken in het Duitse Ludwigsburg zit. Voor de mensen die geen idee hebben wat ik hier doe; ik ben hier voor mijn studie en volg hier vakken aan een hogeschool. Hier in Ludwigsburg hebben ze wel eens Nederlanders gezien en weten allemaal dat Amsterdam in Nederland ligt, maar weten ze verder eigenlijk niks over ons land. Voor mij een mooie kans om zo'n 12 keer op een dag in het Duits of Engels (afhankelijk van hoe veel buitenland studenten ook geïnteresseerd zijn) te kunnen vertellen waar ik vandaan kom en wat er zoal in Nederland te doen is. De eerste week was de kennismakingsweek en heb ik vooral met de andere 29 Erasmusstudenten gepraat. Ik heb daarmee direct mensen van over de hele wereld leren kennen. Ik ken mensen uit Polen, Amerika, Thailand, China, Luxemburg, Rusland, Frankrijk en Zuid-Korea. De tweede week, oftewel deze afgelopen week, was de eerste lesweek. Bij de vakken die ik heb vraagt de docent best veel van de studenten, maar gelukkig zijn de docenten wat minder veeleisend als je Erasmusstudent bent en kan ik op een redelijk relaxed tempo de lessen volgen. Ludwigsburg is een rustige, niet al te grote stad met een aantal hele mooie plekken die je kunt bezoeken. Op 20 minuten afstand ligt Stuttgart. Dit is een veel grotere stad waar ook veel georganiseerd wordt voor studenten. Wat er precies allemaal te doen is de komende weken, zal ik nog even af moeten wachten. Uiteraard verschijnt er over niet al te lange tijd een nieuwe blog van mij (met hopelijk nog wat meer info over wat ik zoal meemaak) en hoop ik dat jullie die met plezier lezen!

  • 15 April 2016 - 08:31

    Theo Bijkerk:

    Hallo Niek,

    ich bin gespannt, welche Fächer du belegst. Bist du mit deiner Auswahl zufrieden? Und wo wohnst du? Hast du ein (nettes) Zimmer in der Nähe der Stadt/Uni?
    Viel Erfolg und Spaß dort
    Theo

  • 18 April 2016 - 17:48

    Sissy:

    Hallo Niek,
    Du bist also in einer sehr internationalen Gruppe von Erasmusstudenten. Ich hoffe, dass das Deutschniveau gut genug ist/ wird, dass du vor allem Deutsch sprechen kannst.
    Wie ist denn deine Unterbringung? Wie sind deine Fächer und Dozenten?
    Warst du schon in Stuttgart?
    Freue mich schon auf deinen nächsten Blog,
    herzliche Grüße
    Sissy

  • 18 April 2016 - 18:29

    Jacqueline Gerrits:

    Hallo Niek,

    leuk om te horen dat je al zoveel mensen hebt leren kennen. Maar ik hoor nog niets over feestjes ;-)!
    Jullie kunnen een interessante culinaire avond maken met al die nationaliteiten.
    Maar je beschrijft helaas ook het nadeel...er wordt vaak teveel Engels gesproken!

    Het is leuke uitdaging om ze allemaal aan het Duits te krijgen!

    Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat enne... foto's!!!

    Groetjes, Jacqueline

  • 18 April 2016 - 22:26

    Irma:

    Hallo Niek,

    alles ist also noch ziemlich neu und unbekannt.... Sprechen die meisten Studenten Deutsch oder ist die Kommunikationssprache in Erasmuskreisen Englisch? Bin gespannt, was du da alles so machen und vor allem auch lernen wirst!

    Viel Spaß und Erfolg!
    Irma

  • 14 Mei 2016 - 11:29

    Dominika:

    Hallo Niek,

    I have very big problem. I have no idea what I should do. I'm looking for sb who can help me with dutch language. I need private teacher. Do you know sb? It's very necessary.

    Groetjes,
    Dominika. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Ludwigsburg

Niek

20 jaar oud uit Nederland studeer nu in Ludwigsburg Duitsland

Actief sinds 04 April 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 1595

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: